Spørsmål og svar VI+ kundeklubb
VI+ MEDLEMSKAP
1. Hvordan blir man VI+ medlem?
Man registrerer seg med navn, telefonnummer, e-postadresse, og gir i tillegg samtykke til bruk av kjøpshistorikk og legger til bankkort og/eller kredittkort. Ved registrering av bankkort med BankAxept logo er det kontonummer (11 siffer) som skal legges inn. Ved registrering av kredittkort så er det kortnummer (16 siffer) som skal registreres.
2. Er det noen aldersgrensen for å bli VI+ medlem?
Du må være minst 18 år for å bli VI+ medlem og det er helt gratis. Du må ha registrert bostedsadresse i Norge.
BONUSOPPTJENING OG FORDELER
1. Hvilke fordeler har VI+ medlemmer?
Er du medlem hos Vitusapotek så samler du bonuspoeng på alt du handler – både i apotek og i nettapoteket. Du får unike kampanjetilbud på produkter, samt en rekke faste fordeler. Du kan også tjene ekstra bonuspoeng på ulike aktiviteter hos oss. Medlemmers opptjente bonuspoeng gjøres om til bonusfordel i form av en verdisjekk eller utvalgte gratisprodukter når medlemmer har opptjent minimum 2500 bonuspoeng.
2. Hvordan sparer man bonuspoeng?
Du får bonuspoeng for hver krone du handler for i alle Vitusapotek eller i nettapoteket. Alt som betales direkte av deg som medlem gir bonuspoeng. I tillegg kan du samle ekstra bonuspoeng på ulike aktiviteter som for eksempel retur av legemiddelrester og bruk av gjenbruksnett. Flere måter å samle poeng på vil bli informert om i nyhetsbrev dersom du har samtykket til dette. Det kan ta et par dager før opptjente bonuspoeng er synlig på profilen din.
3. Hvordan vet jeg hvor mye bonuspoeng jeg får på kjøp og aktiviteter?
1 krone brukt = 1 bonuspoeng spart på alt du betaler for selv. Ved å engasjere deg i ulike aktiviteter vil du kunne tjene opp enda flere poeng som f. eks miljøbonus ved retur av legemiddelrester og ved bruk av gjenbruksnett. Følg med i VI+ nyhetsbrev og vi vil holde deg oppdatert på andre aktiviteter som gir poeng og hvor mye poeng du får.
4. Kan en verdisjekk brukes på et allerede rabattert produkt?
Ja, det er mulig å bruke en verdisjekk på et allerede rabattert produkt.
6. Kan en verdisjekk brukes på legemidler?
Nei, verdisjekker kan ikke benyttes på legemidler.
BETALINGSKORT OG BANKKONTO
1. Kan jeg legge til et ekstra kort eller bankkonto til profilen min?
Ja, du kan registrere opptil fire betalingskort på din profil. Ved registrering av bankkort med BankAxept logo er det kontonummer (11 siffer) som står på baksiden av bankkortet som skal legges inn. Ved registrering av kredittkort (16 siffer) så er det kortnummer og utløpsdato som skal registreres.
Tillatte korttyper er: BankAxept kort (bankkort) og følgende kredittkort: Visa, Mastercard og American Express. Betalingsløsninger som ikke støttes er: ApplePay/GooglePay/GarminPay.
2. Hva skjer hvis jeg sletter alle mine kort?
Dersom du sletter alle kortene dine vil dine opptjente bonuspoeng blir slettet og du ikke lenger kunne spare bonuspoeng og ditt medlemsskap vil bli slettet hvis du ikke legger til et nytt bankkort/kredittkort.
3. Er det trygt å oppgi og lagre kortinformasjon?
Vi hos Vituapotek tar personvern på alvor. Vi har strenge retningslinjer og rutiner for å sørge for at kortinformasjon ikke kommer på avveie.
4. Hva skjer hvis jeg betaler kontant?
Hvis du betaler kontant har vi dessverre ikke mulighet for å identifisere deg. Det betyr at du ikke kan opptjene bonuspoeng på kjøp som er betalt kontant.
BRUKE POENG
1. Tid for bonus - hvordan benytte bonuspoengene dine?
Dersom du har oppnådd 2500 poeng eller mer vil du få muligheten til å veksle inn dine opptjente bonuspoeng til bonusfordeler i form av en verdisjekk eller utvalgte gratisprodukter. Du velger selv om du vil benytte bonuspoengene mot en verdisjekk som delbetaling mot ett valgfritt produkt eller velge ett av utvalgte bonusprodukter som har en høyere verdi.
Verdisjekker kan ikke benyttes på legemidler. Den delen av betalingen som gjøres med verdisjekk gir ikke grunnlag for nye bonuspoeng. Bonuspoeng er gyldige i ett år fra de er opptjent. Det er ikke mulig å bytte bonusprodukter til en annen vare eller i kontanter. Du må vise gyldig legitimasjon ved utløsning av bonusfordeler.
2. Hvor kan jeg benytte min bonus?
Bonus kan benyttes i hvilket som helst Vitusapotek eller i vårt nettapotek.
3. Når kan jeg benytte min bonus?
Med en gang du har oversteget 2500 bonuspoeng kan du veklse poengene inn i en verdisjekke eller et gratis bonusprodukt.
4. Hvordan benytter jeg verdisjekken?
Ved å informere om at du er medlem og evt. har en verdisjekk når du besøker ditt lokale Vitusapotek (husk å legitimere deg) eller ved å huke av på din profil for å benytte verdisjekken i nettapoteket.
5. Får jeg bonus når jeg benytter verdisjekk?
Du får bonus på den delen av summen som overstiger ditt verdisjekkbeløp
6. Hva skjer om jeg ikke benytter mine bonuspoeng?
Bonuspoeng er gyldige i ett år fra de er opptjent. Dersom poengene ikke veksles inn en verdisjekk/bonusprodukt innen utløpsdato, så er verdiene og poengene tapt.
7. Kan jeg få verdisjekken på forskudd?
Verdisjekker utstedes ikke forskuddsvis.
8. Hvorfor må jeg vise legitimasjon i apotek når jeg benytter verdisjekk?
Vi ønsker å være sikker på at rett kunde får rett verdisjekk.
I nettapoteket vil du være logget inn på din profil for å få tilgang til din verdisjekk.
9. Lønner det seg å velge bonusprodukt eller benytte verdisjekk?
Bonusproduktene vil alltid ha en høyere verdi en verdisjekken.
PERSONINFORMASJON
1. Hvilken informasjon samler og lagrer Vitusapotek om meg?
Vitusapotek lagrer informasjon som du selv oppgir/registrerer, slik som navn, adresse og e-postadresse. For bonusmedlemmer lagres også informasjon om kjøp betalt med betalingskort tilknyttet kundeprofilen. Av informasjon som lagres er dato og tidspunkt for kjøp, varer kjøpt (ikke reseptbelagte legemidler) og beløp på handlekurven din. Vi lagrer også informasjon om innløste bonusfordeler og ekstra bonusaktiviteter.
2. Hvordan bruker Vitusapotek denne informasjonen?
For å kunne gi bonuspoeng på alle kjøp er Vitusapotek avhengige av å vite hvor mye du handler for. Det vil også være mulighet for å gjennomføre kampanjer med ulike produkter (f.eks. doble bonuspoeng på alle hudpleieprodukter), og for å kunne gjennomføre dette må vi vite hvilke produkter som er kjøpt av deg. Oppsummert; informasjonen om dine kjøp brukes til å beregne dine opptjente bonuspoeng.
3. Kan informasjon om meg selges videre til andre selskap?
Vitusapotek vil aldri selge personlig informasjon til tredjeparter.
4. Hvor lenge lagres mine personopplysninger?
Kjøpshistorikk lagres over 2 år. Dine opplysninger lagres bare så lenge det kreves for å utføre våre tjenester, eller så lenge som det følger av lovverket. Så lenge ditt medlemskap består vil registrerte opplysninger ikke bli slettet. Ved utmelding av VI+ kundeklubb vil opplysninger om medlemskapet og bonusopptjeninger slettes. For å fullstendig slette din profil, må du kontakte Vitusapotek Kundeservice: kundeservice@vitusapotek.no.
Les mer om VI+ medlemsvilkår her
Har du ikke fått svar på det du lurer på?
Spør en av våre ansatte i Vitusapotek eller kontakt oss på kundeklubb@vitusapotek.no