Vitusapotek
Kundeservice

Spar tid - bestill klargjøring av din e-resept

Spar tid - bestill klargjøring av din e-resept
Profile Picture
Publisert: 11.11.2015
Sist oppdatert: 19.08.2024

Bestill klargjøring av din e-resept i forkant av ditt besøk på apoteket. Da slipper du å vente i apoteket mens resepten blir behandlet og kan være sikker på at medisinen er tilgjengelig hos apoteket når du kommer innom.

Du kan enten laste ned applikasjonen direkte til din iPhone via iPhone App Store eller laste ned applikasjonen ved å klikke her.

Tidsbesparende tjeneste - nå også som app!

Tjenesten er tilgjengelig på nett vitusapotek.no/e-resept eller som app for iPhone/Android. E-resept appen finner du i App Store ved å søke på "vitusapotek", eller ved å sende kodeordet e-resept til 2262.

Slik fungerer tjenesten

1. Bestill klargjøring av e-resepten

For å se gyldige resepter og bestille medisiner kan du logge inn via ID-porten her. Her trykker du på de medisinene du ønsker å hente ut, og velger om du vil ha de levert hjem eller om du vil hente de i apotek.

Hvis du ikke har Bank-ID tilgjengelig kan du gå inn på vitusapotek.no/e-resept eller via vitusapotek-appen fra din iPhone/Android. Skriv inn navnet på medisinen eller type medisin du ønsker å hente ut, og velg hvilket apotek du ønsker å hente fra. Du kan legge ved en kommentar til apoteket, dersom du har annen viktig informasjon. 

2. Motta SMS når medisinene er klare

Du mottar en SMS når apoteket har behandlet din e-resept og bestillingen er klar for utlevering. Resepten er klargjort senest innen 1 time, forutsatt at apoteket har varene på lager. Dersom noe er uklart med bestillingen, gir vi deg beskjed om dette.

3. Hent medisinene dine hos Vitusapotek

I apoteket trekker du kølapp, viser legitimasjon og forteller at du har bestilt via Klikk & Hent. 

Her kan du se nærmere på tjenesten og bestille klargjøring av dine e-resepter på nett.

Ønsker du tjenesten som app kan du sende kodeord e-bestilling til 2262 eller trykk her for App Store og her for Google Play.